امروز چه طعمی برای وبلاگ خود در نظر گرفته اید!؟

چقدر درمورد تقویم محتوا شنیده اید؟ من فقط چند مطلب در مورد ان خوانده ام. در این مطلب قصد ندارم در مورد تقویم محتوا و مزیت های آن بنویسم بلکه قصد دارم، پیش از مطالعه ی تخصصی در مورد آن، برداشت شخصی خودم را از این مسئله بنویسم.



 

چطور با اصلاح تقویم محتوا آشنا شدم؟

آنچه که باعث شد من با عنوان تقویم محتوا آشنا شوم، مطلبی از شعبانعلی با عنوان “شهرت در میان اقلیت” بود و بعد یکی دو مطلب در متمم! این اواخر هم خواندن مطلبی از شاهین کلانتری با نام “چگونه وبلاگ‌ شخصی‌تان را هر روز به روز کنید؟” بود که مرا به فکر فرو برد. با اینکه شاهین کلانتری در مطلب خود اشاره ای به تقویم محتوا نکرده است، اما ایده اش بسیار جالب به نظرم رسید.

 

شاهین کلانتری برای هر روز از هفته موضوعی را برای نوشتن در نظر گرفته است و همیشه هم بر همان اساس مطالبش را منتشر می کند. بعد از مطالعه ی این مطلب شاهین کلانتری و راهنمایی های اخیر این دوست بزرگوارم، تصمیم گرفتم من هم کار مشابهی را برای ایام هفته ام در نظر بگیرم.

 

ازین پس طعم مطالب وبلاگ من به این شرح خواهد بود!

بررسی اجمالی مطالب وبلاگ این نکته را نشان می دهد که بیش از هر چیزی در مطالب خودم در مورد مواردی چون وبلاگ نویسی، نوشتن، برنامه نویسی، توسعه فردی، کتاب می نویسم، به همین دلیل از این به بعد سعی خواهم کرد هر روز مطلبی را مطابق با جدول زیر منتشر کنم.

شنبه: وبلاگ و وبلاگ نویسی

یکشنبه: برنامه نویسی و طراحی سایت ( گاهی مطالب تخصصی و گاهی هم مطالبی که تا حد امکان بسیار ساده!)

دوشنبه: توسعه فردی

سه شنبه: پول و ثروت

چهارشنبه: نوشتن

پنجشنبه: بهترین لینک هایی که در هفته خوانده ام

جمعه: کتاب و ایده ها

 

چرا برای وبلاگ نویسی برنامه ریزی کنیم؟

با مشخص بودن موضوع هر روز، بهتر و راحت تر می توان وبلاگ نوشت. با اینکار به جای این سوال که در مورد چه چیزی بنویسد؟، به این سوال که حال کدام یک از مطالب و ایده هایی را که در سر دارم را بنویسم؟ خواهید رسید! من بیش از صد ایده برای نوشتن دارم اما هیچ وقت آنها را عملی نکرده ام. انتخاب تم و موضوع برای هر روز، به جای سردرگم شدن میان انبوهی از ایده ها، باعث حرکت و انگیزه شده و شما را به فردی عملگرا که هر روز می داند باید در مورد چه چیزی بنویسد، تبدیل می کند.

 

برای یافتن منبع یادگیری، وقت صرف کرده و صبر می کنم!

آنچه که گفته شد، برداشت من از تقویم محتوا می باشد.شاید برداشت درستی نباشد و شاید هم دقیقا به همین شکل باشد، اما انتخاب موضوع روزانه برای نوشتن به من انگیزه می دهد. مطمئنا به زودی مطالب بیشتری در مورد تقویم محتوا خواهم آموخت. هر چند که برای پیدا کردن منبع مناسب عجله ای ندارم و ترجیح می دهم به جای یک مطلب تخصصی در مورد تقویم محتوا، یک مطلب ساده را مطالعه کنم تا مبادا تجربه ای که در مورد عبارت CRM داشتم که فکر می کردم، منظور از CRM یک نرم افزار بزرگ برای ارتباط با مشتری است، برایم تکرار شود. زمانی که یکی از ساده ترین مطالب مربوط به این حوزه را خواندم که گفته بود، CRM اصلا چیز خاصی نیست، حتی می تواند یک صفحه اکسل باشد! لذت فراوانی بردم.

2+

One Reply to “امروز چه طعمی برای وبلاگ خود در نظر گرفته اید!؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *