قبل از انتشار پست جدید وبلاگتان یک بار دیگر عنوان را تغییر دهید!

به رفتار خود در هنگام خرید دقت کرده اید؟ در یک پاساژ مشغول قدم زدن هستید و ویترین مغازه ها پر است از اجناس و کالاهای گوناگون! در میان انبوهی از مغازه ها و کالا ها چه چیزی باعث می شود تا رغبت کنید و وارد یکی از مغازه ها شوید؟

معمولا زمانی وارد یک فروشگاه می شویم که یکی از کالاهای پشت ویترین نظرمان را جلب کرده باشد! علاوه بر آن یکی از عواملی که باعث رغبت بیشتر برای خرید میشود، نحوه ی برخورد فروشنده است.

وبلاگ ها نیز ویترین و فروشنده دارند!

گوگل یا هر موتور جستجویی، حکم پاساژ را دارد و عناوین مطالب شما، ویترین و خودتان نیز فروشنده هستید. اگر ویترین خود را خوب بچینید و به عنوان یک فروشنده، مصمم باشید که در کار خود حرفه ای باشید، به زودی وبلاگ شما رونق زیادی خواهد گرفت.

عنوان می تواند مخاطب یا بازدید کننده را به ادامه ی خواندن ترغیب کند یا به کلی مخاطب را برای همیشه از خواندن مطلب شما منصرف کند.

عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک وبلاگ است که می تواند در جذب کاربران بیشتر شما را یاری کند. پس اینکه از چه عنوانی برای مطالب وبلاگ استفاده کنید، مهم است. همیشه سعی کنید عنوان مناسبی انتخاب کنید. عنوان می تواند مخاطب یا بازدید کننده را به ادامه ی خواندن ترغیب کند یا به کلی مخاطب را برای همیشه از خواندن مطلب شما منصرف کند.

به چه دلیلی عنوان اهمیت دارد؟

همانطور که اشاره عناوین از اهمیت زیادی برخوردار هستند که چند مورد از آنها به این شرح هستند.

۱. موتور های جستجو بر اساس عنوان پیاده سازی شده اند.

در موتورهای جستجو پیش از هر چیزی عنوان مطلب است که کاربر را نسبت به انتخاب و ادامه ی خواندن ترغیب می کند. موتور های جستجو متن شما را نشان نمی دهند! بلکه به جای آن تاکید بیشتری بر عناوین دارند. بسته به اینکه تا چه حد تیتر مطلب شما جذابیت داشته باشد در تصمیم خواننده برای انتخاب مطلب شما تاثیر خواهد گذاشت.

ترغیب کاربر به انتخاب کردن مطلب شما در میان انبوهی از مطالب

۲. عنوان مناسب می تواند باعث کلیک بیشتر و بازنشر بیشتر شود. در شبکه های اجتماعی که هر لحظه انبوهی از مطالب به اشتراک گذاشته می شود، عنوان مطلب باز هم می تواند در انتخاب کاربر بسیار مهم باشد.

راهنمای انتخاب عنوان مناسب

حال که از اهمیت عنوان سخن گفته شد، باید چند نکته در انتخاب عنوان که سعی می کنم آنها را رعایت کنم را با شما به اشتراک می گذارم.

عنوان باید با استفاده از کمترین کلمات و کوتاه باشد

۱. تا حد امکان عنوان باید در کمترین کلمات ممکن باشد. البته به این معنی نیست که عنوان کوتاه باشد. منظور این است که برای انتقال یک مفهوم می توان از چندین جمله استفاده کرد. پس بهترین جمله ای که می تواند مفهوم را منتقل کند انتخاب کنید اما مواظب باشید که کلام به هرز نرود!

عنوان نباید کلیشه ای و کلی باشد

۲. تا حد امکان از انتخاب عناوین کلیشه و تکراری خودداری کنید. هم چنین از انتخاب عناوین کلی پرهیز کنید.

مثالی از عنوان بد

  • آموزش برنامه نویسی

عنوان خوب باید مشخص کند که کاربر چه چیزی قرار است از خواندن این مطلب بدست آورد. مثال بالا از آن جهت نامناسب است که مشخص نیست مقصود از آموزش برنامه نویسی ، آموزش چه چیز و چه شاخه ای از برنامه نویسی است!

مثال خوب

  • آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با PHP

عنوان باید علاوه بر جذابیت ، گویای مطالبی که سعی در انتقال آن به مخاطب دارید را داشته باشد.

قبل از انتشار، یک بار دیگر عنوان را بررسی کنید

همیشه سعی کنید یکبار دیگر پیش از انتشار عنوان مطلب را بررسی کنید. چرا که ممکن است در حین نوشتن، مطالب تازه ای به پست خود افزوده باشید که در انتخاب عنوان کمک زیادی به شما می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *