چالش سی روز نوشیدن یک لیوان آب؛ توسعه فردی با قدم های کوچک

زمانی که یک سخنرانی از مت کاتس:تلاش برای چیزی جدید در 30 روز را دیدم، تصمیم گرفتم چیز جدیدی را برای سی روز امتحان کنم. چیزی به جز مطالعه ی روزانه یک کتاب! چرا که سنگ بزرگ نشانه نزدن است. هنگامی که با آخرین سؤال مت مواجه شدم، با خودم گفتم چرا من هم آن را امتحان نکنم؟ پس بلافاصله تصمیم گرفتم که دو کار را انجام دهم.

  1. نوشیدن روزانه یک لیوان آب به مدت سی روز
  2. گرفتن روزانه یک سلفی به مدت سی روز

چند روز از اتخاذ این تصمیم گذشته بود، ولی من هنوز هیچ یک را شروع نکرده بودم. درست مثل زمان هایی که تصمیمات بزرگی می گیریم و منتظر رسیدن شنبه می شویم، من هم نمی دانم منتظر رسیدن چه روزی بودم! یک روز ناگهان با خودم گفتم ‌”نوشیدن یک لیوان آب چقدر زمان می خواهد؟ در مهمانی هم که باشی، درخواست یک لیوان آب امری طبیعی است” اینکه کاری ساده است، پس چرا از همین امروز شروع نکنم؟

تاریخ شروع

اینطور شد که اولین چالش از همان روز که اولین چالش سی روز من با هدف نوشیدن روزانه یک لیوان آب از تاریخ ۱۶ اسفند ۹۶ شروع شد و پس از یک ماه در تاریخ ۱۶ فرودین ۹۷ به پایان رسید. در این مدت سعی کردم از یک لیوان مخصوص برای نوشیدن آب استفاده کنم تا میزان آبی که به صورت روزانه مصرف می کنم با سنگ محک یکسانی سنجیده شود. و همچنین مبادا با نوشیدت یک لیوان آب که در مجموع ۵۰ سی سی آب می گیرد، خودم را گول بزنم.

 

ثبت روزانه، زنجیره ی ساینفیلد از صدرا

برای ثبت روزهایی که موفق به انجام این کار شده بودم نیز از نرم افزار Loop Habit استفاده می کردم. هر روزی که موفق می شدم یک لیوان آب ( که زمان زیادی هم از من نمی گرفت ) یک تیک به تقویم داخل نرم افزار افزوده می شد. دیدن پیشرفت چالش واقعا لذت بخش بود! توصیه می کنم مطلب چشم در چشم تنبلی: درباره‌ی تکنیک پومودورو و زنجیره عادت ساینفیلد صدرا را در رابطه با زنجیره ی ساینفیلد از دست ندهید.

 

استفاده از تقویم برای ثبت چالش های سی روز

لیلا در مطلب بهانه‌ای کوچک برای شروع مسیری جدید به امتحان کردن یک کار و ثبت آن در تقویمی که برای دوستانش تهیه کرده است، اشاره کرده است. در همین رابطه می توانید از ابتدایی ترین ابزار ها یعنی خودکار و تقویم استفاده کنید. خود من نیز برای چالش جدید از تقویم استفاده می کنم. در مطلب جایگزین کردن آب به جای چای به استفاده از تقویم اشاره کرده ام.

 

نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟

شروع کردن این چالش علاوه بر اینکه تمرینی برای سنجیدن اراده ام ( در همین رابطه بخوانید: چالش سی روز روزه، روز صفرم ) بود، مزایای دیگری نیز داشت. از جمله آنکه

  • احساس طراوت و شادابی بیشتری نسبت به قبل می کنم.
  • با پیش رفتن روزها، کم کم خانواده ام نیز متوجه آن شدند و در نهایت توجه خود ایشان نیز به نوشیدن آب بیشتر شد.
  • با شروع این چالش ساده، راه برای چالش های بعدی و کمی سخت تر هموار شد.
  • در پایان چالش و آخرین روز، لذت خاصی از بدست اوردن موفقیت هر چند کوچک داشتم!

 

شما برای ۳۰ روز چه چیز جدیدی را در نظر گرفته اید؟

اگر شما هم قصد دارید به مدت ۳۰ روز چیز جدیدی را تجربه کنید، می توانید با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید. باعث خوشحالی من است که پس از پایان چالش سی روز خود، از طریق قسمت نظرات، من را نیز در جریان بگذارید.

 

بعد از خواندن این مطلب چه کنم؟

می توانید مطلب«از چالش وبلاگ نویسی چه آموختم؟» را بخوانید.

0

2 Replies to “چالش سی روز نوشیدن یک لیوان آب؛ توسعه فردی با قدم های کوچک”

  1. سلام جناب شکیبا
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    من احمدیان هستم
    به طور اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم .ممنون از مطالب و تجربیات ارزنده ای که در اختیار مخاطبین میزارید.
    من سالهاست میخام یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنم شما تجربه ای در این زمینه دارید؟
    این چالش رو تجربه کردین؟
    سپاس
    روز خوش

    0
    1. سلام و عرض ادب خدمت شما
      از لطف شما ممنونم و خوشحالم که مطالبم مورد پسندتون قرار گرفته. از دیدن کامنت محبت آمیز شما خیلی خوشحال شدم.

      نمی دونم آیا فرد مناسبی برای جواب دادن به این سوال شما هستم یا نه! اما باز هم مثل قبل فقط به بیان تجربیات و ایده های خودم می پردازم، امیدوارم که به دردتون بخوره.

      ایمیلی برای شما ارسال شد و به زودی هم مطلبی در این مورد می نویسم.

      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *