چند نکته ی کوچک در مورد سیستم اشتراک گذاری فیس بوک

در یکی از پروژه های برنامه نویسی اخیر، نیاز هست که دکمه ی share شدن در فیس بوک به صفحات برنامه افزوده شود. بعد از کلی سر و کله زدن با داکیومنت فیس بوک، چکیده ی مطالب به شرح زیر می باشد.

1. قبل از هر چیزی باید چند خط کد به قالب سایت یا وبلاگ خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که این کدها باید در بین تگ head قرار داده شود.

  • og:url : آدرس صفحه ای که قصد شیر کردن آن را دارید. ( آدرس صفحه جاری که دکمه ی شیر در آن وجود دارد.)
  • og:title : عنوان صفحه یا عنوانی که در فیس بوک باید نمایش داده شود
  • og:description : توضیحات صفحه ی پیشنمایش لینک فیس بوک
  • og:image : تصویر مطلب شیر شده

نکته : موارد ذکر شده می تواند هر عنوان یا تصویری حتی به جز عنوان و تصویر اصلی باشد، به این معنی که تصویر مطلب در سایت شما می تواند با تصویر شیر شده در فیس بوک متفاوت باشد.

2. پس از افزودن موارد ذکر شده، دکمه ی به اشتراک گذاری فیس بوک را نیز به صفحه ی خود اضافه کنید.

دقت داشته باشید که در کد بالا به جای POST_URL می بایست آدرس صفحه ای که قصد به اشتراک گذاری آن را دارید نوشته شود.

کمک به جستجوگر فیس بوک در شناسایی بهتر محتوا

وظیفه ی کد های قسمت 1، شناسایی درست محتوا و تصاویر مورد نیاز برای همرسانی به فیس بوک می باشد. در صورتی که کد های این بخش را در قالب خود استفاده نکنید، فیس بوک به صورت خودکار اقدام به واکشی موارد ذکر شده می نماید که در برخی موارد ممکن است اطلاعات واکشی شده بصورت نادرست نمایش داده شوند. لذا حتما سعی کنید بدای کنترل بیشتر روی این موضکع از این کدها در قالب استفاده نمایید.

چند نکته ی کاربردی و فوت کوزه گری در رابطه با برنامه نویسی دکمه اشتراک گذاری مطالب در فیس بوک

1. در پروژه ی اخیر نیاز داشتیم هنگام اشتراک گذاری مطالب، واترمارک ( نوشته یا تصویری که با تصویر اصلی تلفیق شده تا منبع عکس مشخص باشد ) نیز به تصویر هر مطلب افزوده گردد. ساده ترین روش ممکن استفاده از یک تصویر واترمارک خورده به جای تصویر اصلی در هنگام اشتراک گذاری می باشد. بدین صورت که به جای تصویر اصلی ، آدرس تصویر واترمارک خورده را در og:image قرار دهید.

اما گاهی بعد از انجام اینکار تصویر مربوطه به درستی در فیس بوک نمایش داده نمیشود.

اصلاح مشکل نمایش داده نشدن واترمارک عکس در فیس بوک

2. ممکن است بعد از استفاده تصویر دارای وارترمارک، تصویر مد نظر به درستی در فیس بوک نمایش داده نشود. به عنوان مثال با وجود اینکه از تصویر وارترمارک خورده استفاده کرده اید، اما وارترمارک در تصویر نباشد. علت بروز این مشکل نسبت تصویر می باشد.

در صورتی که تصویر استفاده شده نسبت تصویر مطابق با درخواست فیس بوک در مورد تصاویر نداشته نباشد، به صورت خودکار اقدام به Scale کردن تصویر برای تبدیل به سایز مد خود می نماید. که در اغلب اوقات واتر مارک از تصویر حذف میشود. برای جلوگیری از این مشکل و نمایش صحیح تصویر مطلب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک لازم است، تصویری که واترمارک به آن اضافه می کنید در سایز 600*315 پیکسل و یا نسبت تصویر مشابه این سایز باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *